Gammalt motljus

Hej
Jag är sjukt inaktiv på fotofronten. Dels för att jag har annat för mig, dels för att insekter och blommor lyser med sin frånvaro och dels för att min gamla älskade D5000 börjar bli lite.. dryg. När man fotat en stund måste man stänga av och starta kameran 1 - 4 gånger innan den kan tänka sig att ta en bild? Trodde först att det var något med autofokus, men är samma sak på manuellt. Inte heller något fel på objektiven (...eller ja, det låter högst osannolikt att telet, 50mm och makrot skulle få samma problem samtidigt). Så ja, vi får se hur det går med stackaren. 
 
Men ja, här kommer två bilder på fåglar i motljus som är omkring 2 år gamla. Överexponerade bakgrunder och underexponerade fåglar, woho, men ja. Jag har inget bättre just nu.
Nikon 70 - 300 mm
 
Alla bilder på bloggen är skyddade med upphovsrättslagen.

Kommentarer
Postat av: ˟ Photospiration

Fina bilder, gillar speciellt den understa, där ljuset reflekteras fint på fågeln :)

Svar: Tack så mycket!

2013-01-30 @ 11:50:29
URL: http://photospiration.blogg.se
Postat av: Katrin

ja de är verkligen jättefina =) väntar fortfarande på mail från dej hihi =) usch vad jag tjatar.. men har brist på roliga bakgrundsbilder till mitt skrivbord här på burken

2013-01-31 @ 17:50:19
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------