Sporofyter

Jag förväntas numera omtala dessa som sporofyter, istället för växtfjonkar. Fast växtfjonkar är också ett fint namn, osäker på om det godtas på tentan. Fast sporofyter är coola, lägg märke till mössan som sitter kvar på bilden till vänster! När den ramlar av kan små söta sporer strös ut och invadera världen, måhända inte så dramatiskt men nog så häftigt. :D
(Bilderna är rätt gamla men har inte visat upp dem tidigare).
Sorry för inaktiv uppdatering, är lite halvförkyld och det är rätt kasst väder, så är inte så sugen på att ge mig ut och fota.
 
Nikon 85 mm f/3.5
 
Alla bilder på bloggen är skyddade med upphovsrättslagen.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Jättefina bilder, växtfjonkar låter roligare att säga haha :P

2012-09-15 @ 21:54:39
URL: http://olifra.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------