Mirkoskopi

Eftersom jag studerar molekylärbiologi har jag vid det här laget ägnat ganska många timmar åt att titta i mirkoskop. Ibland ser man ganska stiliga saker, saker som jag stundtals försökt dokumentera med mobilens kamera. Bildkvaliteten är väl inte alltid så mycket att hurra för, men ibland blir det faktiskt rätt bra.
Nu idag rotade jag fram lite gamla mirkoskopbilder som jag tyckt rätt bra om, så här kommer en salig blandning av bilder tagna i mirkoskopet de senaste 2 åren. Allt ifrån små skumma mikroorganismer och embryon av zebrafiskar, till dödskalleliknande strukturer i växtstjälkar.  
 
Bilder tagna med iPhone 4S. 
 
Alla bilder på bloggen är skyddade med upphovsrättslagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------