5. Våga vrida världen

Ett fel som många gör är att de inte vågar testa sig fram. Våga testa nya vinklar, nya motiv och rent allmänt testa något nytt. I många fall kommer det gå dåligt och bilderna blir helt vedervärdiga, men då och då blir det riktigt intressanta bilder.

 

Att tänka på: 
1. Vrid på saker och ting.
2. Gå nära, ibland ser saker helt annorlunda ut på nära håll (makroobjektiv eller mellanring till systemkameran eller makroinställning på kompaktkameran är en fördel här).
3. Fota nya saker! Något kan se fruktansvärt trist ut vid första anblicken, men vid en närmare titt eller i en rolig vinkel kan saker se helt annorlunda ut.
4. Fota en viss detalj, saker kan vara tråkiga i sin helhet, men ha detaljer som blir spännande på bild.

 

Nedan visas några exempel


Kommentarer
Postat av: Anonym

DU ÄR SÅ SJUKT BRA PÅ ATT FOTA! :D
Tro inte att ingen läser bloggen
bara för att du inte får så mkt
kommentarer :3 Vill fota som dig !!

2012-12-10 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------