Vem är jag?

Jag är en tjej född 1992 som ägnat mina senaste år åt att skaffa mig en masterexamen i Molekylärbiologi. Jag har alltså ett stort intresse för väldigt små saker. Så som mikroorganismer och rent av DNA. Förutom molekylärbiologi är fotografi ett av mina största intressen och jag har fotograferat under ganska många år nu. Till en början med diverse kompaktkameror för att sedan 2009 övergå till systemkamera. Jag har tidigare även fotograferat en del analogt och framkallat bilder i mörkrum. 
 
Utöver fotografering tycker jag mycket om att måla akvarell, dricka te, lösa korsord och diverse andra lagom stillsamma sysselsättningar. Även djur är ett stort intresse i mitt liv. För närvarande har jag två katter, en kanin och två ormar här hemma. 
Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------