Min utrustning

Detta är en beskrivning av den utrustning jag normalt sett har tillgång till. Då och då kan det hända att jag använder andra objektiv än de jag själv äger, men det kan ni se i inlägget. Vilket objektiv som använts vid fotograferingen anges under bilderna. Kameran är alltid den samma, om inget annat anges.
Bilder tagna tidigare än februari 2013 är fotograferade med en Nikon D5000. 

Kamera
:
Nikon D5100 (Digital systemkamera)

Objektiv:
Nikkor AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR (Normalobjektiv)
Nikkor AF-S DX 85/3,5 G ED Micro VR (Makroobjektiv)
Nikorr AF-S 50/1.8 G (Normalobjektiv)
 
Utöver detta äger jag även en ringblixt, men denna används sällan.
Trackback


Jag är en tjej född 1992 som studerar molekylärbiologi på Uppsala Universitet.
En dag för länge sedan fick jag en kamera i mina händer och insåg att jag tyckte om att fotografera. En regnig dag 7 år senare skapade jag mig en fotoblogg; här är den.
Jag fotograferar med en Nikon D5100.
----------------------------